Pelajar Dibenar Bawa Telefon Bimbit Ke Sekolah

Photobucket

Hari ney dalam berita Shiraz macam terdengar ada peraturan atau perbincangan membenarkan pelajar bawa telefon bimbit ke sekolah.. Firstly Shiraz nak tayer sape yang kuarkan peraturan bodoh ney??

Shiraz tak nampak kelebihan bawa telefon pergi sekolah. Nak2 zaman sekarang ney telefon canggih bukan main..Bukan macam Shiraz dahulu kala bawa telefon murah takder 3g, takde internet segala bagai ney. Sekarang sekolah pun dah ada internet.

Seingat-ingat zaman Shiraz sekolah dulu..Dengan berbekal telefon murah kan ada yg terintai-intai bila cikgu di depan..Duk msg dngn bf/gf masing2 dalam kelas. Mana fokusnya? Mana integriti sebagai pelajar? Dan sekarang dngn pebagai jenis telefon, pelbagai jenis application, dngn wi-fi percuma diadakan peraturan membenarkan bawa telefon ke sekolah..OMG!!!

Tolongla seseorang bangkang atau bantah atau apa saja yang boleh melarang daripada budak2 ney dibenarkan bawa telefon ke sekolah. Yg bawa telefon curi2 skrg ney pun dah macam gejala yg ada. Video bergaduh, seks , dan macam2 la.. Ooo please, Shiraz tak tahu apa nak jadi kalau bawa telefon ke sekolah ney. Apa munasabah yg tepat yg membenarkan diaorg bawa telefon ke sekolah?

Kalau taye Shiraz kenapa tak membenarkan bawa telefon ke sekolah?


  1. Diaorg tak fokus dalam kelas nanti. Asik2 bermesej, asik2 mesej...Huhh!!
  2. Nanti asik dengki-mendengki.. kau pakai telefon mahal, aku pakai telefon murah jak..
  3. Main game..Shiraz rs skrg budak2 semua pakai Blackberry, Samsung Galaxy, Iphone, atau apa saja yg bolek akses internet
Ntahlah banyak yang Shiraz rasa nak tulis tapi otak dah blur.. Hakikatnya, Shiraz bangkang!!!