Gara-gara Demam

Photobucket






Gara-gara khamis lepas Shiraz diserang demam sampai hari ney Shiraz mengalami sakit tengkuk..Rasanya sbb hidung dah bersumbat, kerongkong dan rasa nak lelah time tu..Masa Shiraz amek ubat panadol makan, Shiraz tak sedar yg Shiraz tidur dalam keadaan duduk. Shiraz telengkan kepala sebelah kanan dan berlapik bantal peluk...Agak lama la kot Shiraz tidur dalam keadaan macam tu..


After balik klinik dan makan ubat segala bagai sekali lagi Shiraz rasa Shiraz tidur dalam keadaan yg sama tapi kali ney Shiraz sandar dekat dinding.. Dan lepas tu Shiraz rasa urat tengkuk sebelah kiri ney dah tegang kot sbb sampai hari ney Shiraz masih lagi rasa sakit walaupun dah sapu minyak panas.. Nak toleh ke kanan dah x boleh. Rasa sakit sangat...


Dan Shiraz terjumpa petua...Ada dua petua sebenarnya..Insya Allah nnt Shiraz amalkan..
Petua yg pertama minta dibaca bismillah, selawat ke atas Nabi 3x, tepuk bantal yg digunakan..(problem Shiraz lupa bantal mana satu..Ada 4 bantal dalam bilik ney..Sob Sob)


Petua kedua minta pukul balik bantal dengan leher atau pun jemur kan...


Nanti Shiraz amalkan erk..Kalau x jalan jugak Shiraz rasa kena beli YokoYoko..Kekeke




1-Baca Bismillah….2-Selawat ke atas Nabi Muhammad saw 3x3-tepuk bantal yg diguna tadi 3x
4-tidur @ baring semula walau seminit
5-Insyaallah akan pulih.
2nd, jmpe petua yg ini...
masa kecik2 dulu kalo kena sakit leher, mak selalu suruh pukul balik leher dgn bantal yg kita gunakan. tak pun dia suruh jemur bantal yg kita guna kan tu. try la mana tau mujarab.
kredit:  e.m.m.a