Kunfu Panda Terbaekkkkk wokkk!!!


Dapatlah memuaskan hati adinda ku yang kecik menonton wayang...Kunfu Panda merupakan pilihan si kecik ney...Citer yg best...Ada part2 yang kelakar. Eii yg bestnya bekas popcorn. Cantik wookkkk...Aku suka bekas tu...klu boleh g ari ni rs nk beli satu lagi...Hahaha...Citer ney aku bagi 5 bintang. X menyesal kalau korunk tgk...



Shiffu by Dustin hoffman


Even though he has been elevated to Oogway’s position as spiritual leader of the Valley of Peace, Shifu is a few steps shy of enlightenment. Though he tries his best, he strains under the pressure and responsibilities of stepping into such big shoes. Some times... all right most times, Po’s antics can still send his old master searching for calm in a cup of hot tea and a meditative chant of "Inner peace… Inner peace…"

XIAO PO by JACK BLACK

Freshly plucked from his duties as apprentice noodle maker at his dad’s shop, Po is now the legendary Dragon Warrior. But despite all the adulation, Po is the same humble panda. Ever the fan boy, he is just as likely to stare slack-jawed at his fellow Furious Five’s Kung Fu moves, as he is to dish out some himself. Though he is living out his dreams fighting alongside the stars of the Kung Fu world, Po’s journey is not complete. The role of Dragon Warrior comes with new challenges and responsibilities Po must face on his way to becoming the best Kung Fu warrior he can be



Tigress by Angelina jolie

Tigress is the strongest and boldest of the Kung Fu masters. Basically, she’s everything you’d want in a hero: over-achieving, brave, fearless and, well, heroic… she’d do anything to save the day. She is unwaveringly loyal to Po and what he represents as the Dragon Warrior. But underneath her stoic, iron-jawed exterior is a warm compassion that others seldom see.


Mantis by Seth rogen

Mantis may be the smallest of the five, but he’d never admit it. The little guy has a textbook Napoleon complex: strong, fast and tiny. He possesses a mean temper and is ready to ‘throw down’ at the slightest insult. Nothing can strike fear into his brave little heart… except a female mantis. (Check with an entomologist & you’ll understand why.)




Lord Shen by Gary oldman

Lord Shen is hyper intelligent, supremely lethal, and burns with ambition. It’s a combustible combination. His past has forged in him the notion that he’s been wronged and that the world owes him something. He intends to do everything in his power to take it, which includes inventing a weapon unlike anything the world has ever seen. He’s intent on wiping out kung fu and taking over China. That puts him on a collision course with Po and The Five.

Crane by David Cross

Crane is the pragmatist of the group. Reluctant to resort to violence, he’s a think first, punch second kind of bird. Sometimes a well placed quip is the strongest technique. He’ll try to avoid a fight, if at all possible... but if he can’t avoid it, he’ll do everything he can to win it. The safety of his fellow Kung Fu-ers is his first priority. He’s willing to risk his life to protect them.



Monkey by Jackie chan

Mischievous, playful and enthusiastic, Master Monkey likes a good joke, but his easy-going attitude masks a cunning martial arts ability. More street smart than the rest of The Five, Master Monkey knows his way around the sometimes less than honorable world outside the Valley of Peace.
VIPER by Lucy Liu

Viper is the ‘mother hen’ of the group. It takes a cool head and a warm heart to manage the sometimes conflicting personalities of the Furious Five. But don’t let her gentle nature fool you. Viper is a lightning fast warrior capable of taking down the most intimidating foe. Her power lies in her strength, her sinuous nature, her precision... oh, and then there’s that deadly strike of hers.


M.Ping by James Hong

Mr. Ping may have lost his best, and only, employee to kung fu greatness, but he couldn’t be more proud of his panda son. In fact, Mr. Ping has decked out the noodle shop in honor of Po’s epic exploits. But like any parent left at home, Dad worries about being forgotten. Therefore he makes sure to always have extra helpings of bean buns ready to feed the Dragon Warrior whenever he stops by.




Master Storming Ox by Dennis hasybert

Master Storming Ox is Master Thundering Rhino’s greatest pupil. As a youngster he skipped his chores, sneaking through Gongmen City into the palace to watch Master Rhino spar. Master Rhino rewarded the young Ox’s enthusiasm by training him in kung fu. Master Ox went on to prove his skill and bravery by taking on the seventy-two bandits of the Wing Cho province with naught but his bare horns. Often hotheaded, favoring action over contemplation, Ox is a constant challenge for his old Master. But he is also a loyal friend and trusted member of the Kung Fu Council, which protects the citizens of peaceful Gongmen City.





Master Thundering Rhino by Victor garber

Master Thundering Rhino, wielder of the legendary Cloud Hammer, is the benevolent leader of the Kung Fu Council, which protects the vast metropolis of Gongmen City. Thundering Rhino is descended from a long line of masters. He trained under his father, Master Flying Rhino, and became legendary in his own right by slaying the Ten Thousand Serpents in the Valley of Woe. As head of the Kung Fu Council, he is revered for his wisdom, kind humor, and good deeds.



Wolf Boss by Danny McBride
The Wolf Boss and his pack were once guards in Gongmen City’s royal palace. The only member of the royal family ever to befriend him was Shen, the albino heir to Gongmen City’s throne. The Wolf Boss swore his allegiance to the young prince. He is Shen’s most loyal servant, military strategist and trusted right paw.


Master Croc by Jean-claude van damme

Master Croc was once the head of the infamous Wool Stealing Crocodile Bandits of Crocodile Island – a gang of criminals unmatched in their mischief. Anyone foolish enough to stand in Croc’s way was dispatched with his Legendary Lashing Tail of Terror technique - until the day Croc crossed paths with Master Thundering Rhino, whose kung fu was proven superior in their epic battle on the shores of the Wa Su Li River. Beaten, Master Croc prepared himself for death, but the fatal blow never came. Master Rhino asked Croc to use his kung fu excellence for good. Croc was so moved by Master Rhino’s compassion that he quit his criminal ways then and there. He roamed China, righting wrongs and protecting the weak - and eventually came to sit at Rhino’s side as a member of the Kung Fu Council. Croc, as strong as an ox and as wily as a fox, is famous for his many victories, not the least of which was his silencing of the Badger Bandits who talked about his Mom.



Gorillas


The Gorillas are the muscle in Lord Shen’s army. If his evil schemes require any heavy lifting, they’ll be the ones doing it. Shen’s personal guard is made up entirely of these powerful (and powerfully large) brutes, who are honor bound to their master.


Soothsayer by Michelle Yeoh

The aged Soothsayer has been advisor to the Peacocks, rulers of
Gongmen City, her entire life. She is wise and gifted with knowledge of the future. She speaks in riddles and nonsense, which can be easily (and foolishly) dismissed by those who do not realize her power. She has lived with the burden of a dark prediction she made years ago. Her redemption lies in a warrior of black and white – Po.




Sindiran atau Pujian?

Trend tyme habis periksa...Satu perkara wajib adalah membanding2kan markah yg diperolehi oleh anak2 korunk ataupun adik2 korunk. Percaya x mende ney menjadi satu trend di kalangan masyarakat kita? Cnthnya, adik aku yg bongsu ney baru jer habis peperiksaan pertengahan tahun. Not bad markah yang dimilikinya. Masih dalam kedudukan 'A'. Ada ibu-bapa yang excited bila anak2 dapat keputusan peperiksaan dan tak sabar2 untuk menceritakan atau dalam erti kata 'MENJAJA' keputusan yang dimiliki oleh anak2 mereka. Okay, ada orang kata kalau kita x tanya keputusan orang lain mcm mana nk bandingkan anak siapa yang lebih bijak. Okay, let me explain here...X kisah kalau korunk nak bandingkan markah yang diperolehi tapi bila sampai giliran markah ank korunk rendah daripada orang lain kenapa perlu memberi jawapan "Oo boleh la markah dia dapat dari takde langsung" ataupun "tak tahu la dapat berapa markah". Ini yang tak patut. Korunk boleh tanya anak orang lain dapat berapa tapi bila giliran korunk pandai pulak memberikan alasan...Oo tidak patut. At least, kalau korunk nk tayer pun bg la semua keputusan dapat barulah fair, right? Masa tu baru kita tahu oo anak si A dapat 5A, anak si B dapat 7A...barulah fair namanya...

p/s: Jngan terasa hati ya....Ini hanyalah satu pendapat ikhlas dari otak aku...Hihi


Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz



Aiyark aku sebenarnya terkejut bila dngr berita ney...Tak tahu nak kata apa. Tp, mak dia kata dia ney Khunsa..Oh yer ker? Tp, kenapa gagal membawa sebarang bukti mengatakan dia ney Khunsa...Dan kenapa dia membawa alasan yg dia x dapat masuk ke mana2 Universiti gara2 statusnya lelakai...Oh apakah? Kalau dia seorg yg cerdik pandai cukup mudah dia ke universiti. Hish apa daa...Aku mengharapkan Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu tidak meluluskan permohonan beliau melainkan bukti sah mengatakan dia ney Khunsa...Okay, bukan bermakna aku kejam...Kalau mahkamah meluluskan, ramai lagi golongan nyah2, penkid yang akan berusaha menukarkan status diri mereka. Tak ke bodoh namanya itu. Walaupun dia mendapat sokongan ibubapa tapi kalau sah2 dia tu lelaki bermakna......Lu fikirlah sendiri.

KUALA TERENGGANU: Harapan menggunung seorang lelaki untuk menukar nama daripada Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, kepada Aleesha Farhana tertangguh lagi apabila Mahkamah Tinggi di sini, semalam menetapkan 18 Julai depan untuk keputusan.

Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa menetapkan tarikh itu bagi membolehkan beliau meneliti hujah dikemukakan peguam Mohd Ashraf Hafiz selaku pempetisyen, Horley Isaacs dan Peguam Kanan Persekutuan, Adhha Abu Bakar yang mengendalikan kes berkenaan. Mohd Ashraf Hafiz, pemegang diploma dalam bidang perubatan daripada sebuah institusi pengajian tinggi tempatan lengkap berpakaian seperti wanita dengan berbaju kurung moden berwarna kuning air, berkerudung merah jambu serta berkasut tumit tinggi menarik perhatian ramai yang menyedari kehadirannya di mahkamah semalam.

Dia yang menjalani pembedahan menukar jantina di Thailand antara 2008 hingga 2009 kerana mendakwa lebih cenderung kepada perwatakan wanita memfailkan petisyen memohon mahkamah membenarkannya menukar nama Mohd Ashraf Hafiz kepada Aleesha Farhana, bagi memudahkannya menguruskan kehidupan seharian, selain mahu memasuki universiti melanjutkan pengajian dalam bidang sama.

Dalam prosiding akhir di mahkamah semalam, Horley dalam hujahnya berkata, anak guamnya disahkan pakar perubatan daripada Pusat Perubatan Pantai (PMC) dan Hospital Putrajaya layak menjalani pembedahan menukar jantina, menjalani rawatan hormon serta psikologi sebelum melakukan pembedahan di Thailand.

Malah katanya, kedua ibu bapa pempetisyen turut mengesahkan anak mereka memiliki alat sulit lelaki sejak lahir, tetapi ia tidak normal, bersaiz kecil, tidak aktif dan tidak berfungsi sebaiknya seperti rakan sebaya lain. Mohd Ashraf Hafiz juga disahkan ibunya lebih cenderung berperwatakan wanita sejak kecil dan membuat kenyataan bersumpah membenarkan anak lelakinya itu menjalani pembedahan.

Bagaimanapun, Addha dalam hujahan balasnya berkata, peguam pempetisyen gagal melampirkan laporan lengkap daripada doktor bahawa pembedahan dijalankan berjaya menjadikan Mohd Ashraf Hafiz seperti wanita tulen termasuk mempunyai rahim dan tubuh kewanitaan dan fakta apabila perlakuan seksual berlaku antaranya sama ada dia boleh mengandung.

“Kita tidak ada perundangan yang membenarkan permohonan pempetisyen ini dan jika mahkamah membenarkan permohonan ini, ia akan memberi kesan jangka panjang kepada institusi masyarakat. Kita tidak tahu mungkin ramai di luar sana yang beratur untuk menukar nama dan jika keputusan mahkamah membenarkan permohonan ini ia boleh menyebabkan huru-hara dalam masyarakat,” katanya.

Danial ooo Danial


Esok last sekolah di negeri terengganu bermakna semua budak2 sekolah akan bercuti selama 2 minggu tapi lain plak pada adikku sorg ney...Si Danial yang makin besar makin bijak dan banyak mulutnya. Memandangkan mamanya sedang menghitung hari untuk kelahiran anak keduanya yang dijangka 15.6.2011 dan selama 3 bulan Danial akan bercuti di kampungnya...Fuhhh 3bulan tu..Walaupun org kata pejam celik pejak celik dah 3 bulan tp klu kat umah ney rasa sunyi jer kalau Danial xderk...Xderk org nk buat lawak dengan telatahnya.Adindaku si Alya tu sejak seminggu ney dah asik mengalirkan airmata. Rindukan Danial katanya. Cuti hujung tahun sekolah selama sebulan tu pun dah nangis sampai bengkak2 matanya inikan plak 3 bulan. Masa meraikan hari jadi Danial minggu lepas, Alya dengar Kak Munirah bersembang ngan Cikgu Da...Dia dah sayu masa tu bila kak Munirah cakap cuti 3 bulan. Masuk dalam kereta nk balik umah muka dah lain..Hidung ngan mata dah merah2...Ingtkan demam lagik tapi rupanya bila sampai kat umah dah nangis sedu-sedan...Dan hari ni wajah dia nampak lain bila cakap esok dah akhir sekolah...Alya tanya Danial balik terus ke kampung...Iyerlah dik, balik ngan kak munirah dan cik da dia la...Naper? >SENYAP< Masuk bilik air mandi2 ngan Danial muka dah lain...Nangis ke dik? Senyap lagik...Dah sah nangis la tu...Walaupun hari2 gaduh ngan Danial tp bila sebut Danial nk balik kampung menitis la airmatanya. Alya cukup sensitive bila cakap bab Danial balik kampung. Agaknya kalau Kak Munirah bagi kebenaran Danial tinggal ngan kiteorg selama 3 bulan tu haru melompat keriangan gamaknya..

Masa kat tadika tadi pun beriya pujuk cikgu Da....Danial balik kampung kejap je, cikgu da...Nanti Danial datanglah sekolah...Danial sedar x dia balik kampung selama 3 bulan...Hehehe..
Danial ooo Danial...

Story about Garden of Time

In Gardens of Time, players join the Time Society, a group charged with the protection and preservation of history. However, upon entering this world, players discover that something is amiss within the flow of time. Using a time machine mechanic, players travel to different time periods which offer hidden object puzzles. Like Mystery Manor, each puzzle requires a set amount of energy to play, thus restricting the number of times a player can try a for free puzzle per day. In each puzzle, players search for objects that are not native to the time period. The list is finite, and players are scored based on how quickly, and accurately, they find them all, with extra bonuses by finding them in quick succession. The better they score, the higher their Star Rating goes at the end of the puzzle. Each puzzle's Star Rating is cumulitave, encouraging players to revisit puzzles frequently to gain the max rating of four stars.

The Star Rating is put toward leaderboards scored between in-game friends, one of several social elements included within Gardens of Time. Friends can also share bonuses after completing a level or earning a reward via a Facebook Wall post, which nets your friends the game's basic currency, Silver.

Gardens of Time differs from other hidden object games in that it offers players a decoration/builder experience in the form of the player's garden. Far from being just an aesthetic element, players unlock decorations as they play through time periods. The decorations are tied to a reputation score within the Time Society, and as reputation increases, more levels are unlocked. The garden also functions as a social feature where friends can send gifts and visit between gardens. Friends that appear in your garden can be clicked on to enter a mini-game that Playdom calls “blitz mode.” Here, players try to find as many hidden objects as they can in 60 seconds, earning Silver based on how well they do.

The other way in which Gardens of Timestands out is in the power ups players can use to complete puzzles. Unlike Mystery Manor, which charges players virtual currency for hint or time-extension objects,Gardens of Time gives players a zoom-in-on-object feature that can be used for free as many times as a player wants during a puzzle. The catch is that the zoom has a cool down period between uses, costing players valuable time that could otherwise earn bonuses. Three other puzzle help tools become available after a player reaches a certain level, but they must be bought with virtual currency. An example is a pair of special goggles that highlight specific objects when moused over them.


Syok siok main game Garden of Time..Hehe...

(Contoh gambar permainan)

Entry apakah kali ini? Ngee...Ney aku nk citer permainan baru kat Facebook...Aku dah lama x main Farmville, Frontierville, Cafe World and bla bla bla....Bukan sbb payah tp aku mls dah nk menghadap jaga sayuran dan makanan tu semua...Hihi...Sekarang ney aku start main game yg mencabar sket la...Mainan yg mencari2 harta tersembunyi di samping membina taman zaman orang dahulu kala....Membina piramid dan segala bagai...Kira mencabar jugakla erk...X payah pun game ney...Cincai kepala otak je...Ngee~~

Hujan + Guruh = Kilat



Aku tak tahu sejak bila aku takut dengan guruh dan kilat ney...Ehh cop, bukan bermakna dlu aku berani....Tak juga tapi boleh jer dengar guruh dan tgk sinar kilat yang saling memancar tu...Tapi, sejak ada beberapa peristiwa mengenai rangkain kawan baik HUJAN, GURUH dan KILAT ney aku jadi sedikit takut....Bukan sedikit...Lebih kurang banyak la...

Memori hujan, guruh dan kilat....

  1. Ketika aku mengikuti KEM KHIDMAT NEGARA di UiTM Arau, Perlis...Tyme tu aku sorg diri dalam bilik asrama dan member2 yg lain pergi panjat dinding batu...Alaa apa orang panggil tu....>luper<. Hujan lebat selebatnya campur ngan kilat dan guruh...Sampai malam diaorg x balik2 (actually tyme diaorg buat latihan dah pun nk masuk waktu malam) dan tiba2 bekalan eletrik terputus. Terabai2 aku dalam bilik tu...Tepi almari aku pergi nyorok sambil bawa selimut tebal kes lupa nk tutup tingkat. Tyme tu jugakla aku dngr bunyi phone tp x taw phone duk maner...Nangis sorang2 babe....Jelas di penglihatan aku cahaya kilat yang menerangi kamar kecik asrama tu...Dan aku x tahu lama mana aku menyorok kat tepi tu sampai la encik2 abang yang bertugas...Siapa namanya erk?? O.o Abang Wan ngan Abang Rafifie datang bilik aku. Bodoh gak aku kan naper aku tak lari keluar walhal bukannya kunci pun pintu tu....Diaorg yg tenangkan aku...hihi...Tu pengalaman pertama aku.....
  2. Yang kedua kat umah tok aku...Kat Kedah...Umah tok aku ney besar jugak la..Ada 2 ruang tamu...Tyme aku duduk ruang tamu depan dengan paksu, tok, ngah dan kawan ngah aku...Tyme tu mmg hujan la...Tgh bersembang tiba2 guruh yg paling kuat la kot pernah aku dengar bunyi dan secara automatik rumah tok aku black out...Tv kat ruang tamu kedua terpelanting sekali dengan telefon rumah, lampu kat dapur ngan bilik air pecah, dan lampu ruang tamu kedua pun sama...Dapatla lihat percikan api mcm FIREWORK tu...2 hari kiteorg bergelap....Mmg menakutkan aku.....
  3. Yang ketiga kat umah aku...Balik dari tadika ada program kat klinik...Mama suruh aku balik umah walhal aku nak ikut...Hujan lebat jugak....Tgh syok2 baca suratkhabar sekali guruh berbunyi apalagi terbakar kotak suis utama...Glurpp...aku diam...Sekali lagi aku saksikan firework...Pastu datang guruh yang kedua aku x kunci pintu rumah terus aku lari g umah depan...Hehe sebab umah tu ada orang...aku takut duk sorg...Menantikan mama ngan abah aku balik...Sian aku kan...
  4. Yang keempat ney dngn adik2 aku....Mama ngan abah aku pergi mana erk..Lupa daa...Tgh tgk spongebob...Yg ney buat laptop rosak sekali tibai RM 600...Mana taknya lupa nak cabut wayar kat laptop dengan tenet skali rosak...
Sejak dari tu la aku jadi gerun dengan hujan + guruh = kilat ney...Automatik terbayang segala peristiwa depan mata....Astaghfirullahalazim...Dan sekarang kalau bunyi guruh je aku siap2 tutup tenet,laptop dan telefon kordless...Tapi kan, adik2 aku selalu marah bila aku tutup tenet...Hihi...Biarlah...Diaorg x tahu apa yang aku rasa...



Period Pain?


Dismenorea

Merupakan satu keadaan di mana wanita mengalami kesakitan dan kekejangan yang teruk semasa haid. Dianggarkan sebanyak 50% wanita mengalami masalah ini dengan gejala kekejangan yang berlaku pada awal kedatangan haid dan hilang selepas satu hingga dua hari tanpa menjejaskan aktiviti harian. Sebanyak 10% wanita dikatakan mengalami sakit kekejangan yang teruk pada bahagian bawah abdomen dan kerap kali disertai gejala sistematik seperti mual, muntah, cirit-birit, sakit kepala dan kepeningan. Ia juga kerap berlaku di awal tempoh haid. Masalah dismenorea boleh dikelaskan kepada primer atau skunder. Dismenorea primer berlaku kerana pengecutan otot rahim dan akan disebabkan oleh masalah penyakit tertentu. Sebaliknya, dismenorea sekunder berlaku disebabkan masalah tertentu seperti endometriosis, fibroids (ketumbuhan otot-otot pada bahagian rahim) atau penyakit inflamasi pelvik.
Sebelum menyarankan kaedah rawatan, ahli farmasi atau doktor harus mengenalpasti masa bermulanya sakit berhubung dengan haid tersebut. Sakit akibat dismenorea primer berlaku sebelum atau semasa dua hari pertama haid. Jika kesakitan berlanjutan dan menjadi lebih teruk, ia mungkin diakibatkan oleh masalah yang serius dan perlu dirujuk kepada doktor pakar

>Itu yang aku alami sekarang. Period hanya datang sekali pada hari Jumaat...Tiga hari lepas tu xderk. Dan hari ney, rasa mual2 datang balik...Bila aku check, seyes aku period...Dan period kali ney buat aku x senang duduk.....Asik rasa mencucuk...Geez<

Photobucket

Credit to: Nazihah

Akak nak ucpkan thnxs bnyk2 cuz tutorial yg ada kat blog adik tu...Rsnya dah bnyk tuto yg akak ikut cth blog alia http://alia-azmi.blogspot.com, Hanies http://hanietwisties.blogspot.com, D'ya Marshmello http://miss-dya.blogspot.com, misluvcoklat http://misluvcoklat.blogspot.com, Nabiyha http://nabiyha-lovalife.blogspot.com...Nak buat beberapa tutorial yg masih x jadik2 smpi hari ney....(Nsb baek hari ney cuti klu x bertangguh lagik rsnya nk buat tuto ney)...Antara tuto yg memeningkan kepala...

tutorial background title post & sidebar

Tutorial Favicon & Comment Button !


x ke bengap namenya? berpuluh kali buat namun asik fail jerk...akak pun dh x reti nk godek mcm mana...sian kan....


Entry Khas Blog Saya Smart....

Apa yg menariknya tentang blog ney...

1) blog ney kemas siot....sejuk dan tenang mata memandang...>x mcm blog aku<

2)blog dia simple jak...dengki aku...huhu...

3)Dan yang menariknya blog ney buat pertandingan....
>Pertandingan ney mcm best je...Tp, memadailah dengan blognya yg kemas dan simple...Wajar la kenapa dia nak buat pertandingan blog saya smart...Aku suka la pertandingan mcm ney...Mst org nya berani nak menganjurkan pertandingan ney erk...Aku??? Aku x seberani dia untuk mengadakan pertandingan tersebut. Sekadar memenuhi kuota pertandingan boleh la...


Truly From My Heart
Sheeszshira Shiraz
tel.:016-9446885

sheesz_shira@hotmail.com

Peraduan Gores dan Menang blog Misa Sakura!

Hye girls....check out...ada peraduan gores dan menang dari blog misa sakura...mcm best jak...x taw la menang ke idak...berharap aja la....maw join jugak ka? just go to blog misa sakura

Truly From My Heart
Sheeszshira Shiraz
tel.:016-9446885

sheesz_shira@hotmail.com

Haush....Kelakar daa....

Alkisah mengenai akak kite sorang ney....Masak Mee Hoon Sup a.k.a Mee Hoon Rebus pun ya jugak..Tp, yang kelakarnya Mee Hoon tu dah jadi Mee Hoon Singapura la plak katanya...Ntahla labu......Yg x bestnya dia main hentam je masakan tu...Tp, x per la erk...Aku rs aku pun x la berapa pandai memasak tp tahu la klu nk buat mee sup kena tumis dlu...Ya x?Confiusing.......Truly From My Heart
Sheeszshira Shiraz
tel.:016-9446885

sheesz_shira@hotmail.com

I'm on fireee! I have collected my KMs, what about you?! #Churp2race

I'm on fireee! I have collected my KMs, what about you?! #Churp2race

Truly From My Heart
Sheeszshira Shiraz
tel.:016-9446885

sheesz_shira@hotmail.com

Happy Mother Days


black bow

Happy Mother Days for my beloved mummy- Puan Saodah Darus.
Terima kasih cz melahirkan saya, terima kasih kerana melayani setiap karenah saya, terima kasih sebab menyayangi dan mencintai saya, terima kasih kerana membawa saya ke klinik setiap kali sy sengugut, setiap kali saya demam, dan setiap kali saya tak sihat badan. Terima kasih banyak2... Maaf banyak2 sbb kadang2 sy degil, keras kepala, suka memberontak, dan tak makan nasihat.. Apapun mama, kakak sayang sangat pada mama...I love you so much!!! Muahhhh :face9:
black bow

Sweet Memories....

Malam tadi rs mcm giler +waa happy....MOTIF??? actually lps solat maghrib tadi kiteorg (aku, kakngah, nina dan shila) ke kedai cik yah... Alaaa Puan Miskiah tu a.k.a rombongan cik kiah tu la...Kiteorg tolong packing tart telur untuk Kursus Haji di Masjid Jamek Paka....Smpi pkl 12 kami kat situ...Dah tu plak cik yah bg kami rm 10....Kiteorg x sngka la cik kiah tu nk bg duit...Kebetulan mama aku kat situ jugak...Dah ngantuk nk balik tiba2 dlm kete trajet, kakngah kata nk g McD...mula2 ingt main2 jerk rupanya cik kakngah suh nina mintak kunci perdana ngan mama...Lps dpt kebenaran (yg sebenarnya mama ingt kiteorg main2 jer nk g McD)...Kiteorg pecut la ke McD Kerteh....x bawa lesen, x bawa ic, x bawa duit (just berharap pada duit yg cik yah bg tu), x bawa hadphone....mcm org HOMELESS jerk...tp, bawa Perdana V6.....haha... Selamat sampai ke McD mula2 ingt nak Drive Thru jer tp x jadik...Konon payah maw order la...So, aku ngan Shila masuk la ke dalam McD tu...Lps2 order hrganya Mak aiii Rm3.20 je lagi...Kiteorg just rm 40 JE.....apa lagi kelam - kabut la kiteorg cari duit dlm kete...Segala duit 1 sen, 5 sen kiteorg crk... Malunya kiteorg x terkata la...tgh semangat waja cari duit...Aiark x ckup lagi seposen..Arghh sudah...lagi kelam-kabut. Aku crk dlm poket kuisyen ada la beg duit ikhmal...tp, kosong....tiba2....Winkkk aku jumpe duit raya...Yay yay esok raya...yay yay esok raya...eh silap2...Finally, ada la RM 5 dalam tu...Ya Allah bersyukur yg amat sngt....Klu x cukup jugak duit mmg aku pergi mintak ngan mamat kete sebelah tu...He he...Lps cukup membayar, abang polis plak sampai...aduii kacau stim betul la....tp, nsb baek abg polis tu x datang kat kiteorg..klu x lagi satu bala kiteorang dpt...Huhu...Gitu la kisah PENGALAMAN YG MASYUKKK PUNYA!!!

Truly From My Heart
Sheeszshira Shiraz
tel.:016-9446885

sheesz_shira@hotmail.com